طرح جابربن حیان چهارم دبستان دفع حلزونها از باغچه

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل

طرح جابربن حیان چهارم دبستان دفع حلزونها از باغچه؟

این مجموعه شامل:

پوستر های طرح جابربن حیان در مورد دفع حلزون ها از باغچه؟
تابلوی نمایش طرح جابربن حیان  در مورد دفع حلزون ها از باغچه؟
عکس جابربن حیان در مورد دفع حلزون ها از باغچه؟
مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان دفع حلزون ها از باغچه؟
این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.
قسمتی ازطرح جابربن حیان چهارم دبستان دفع حلزونها از باغچه؟
 

قسمت های مختلف بدن حلزون
۱-سر: این بخش بدن به صورت مشخص نیست، تنها حضور چهار زائده حساس آن را برجسته می کند. روی زائده های بالایی چشمان حلزون قرار دارند و زائده های پایینی نقش عضو بویایی و عضو لامسه را ایفا می کنند. این زائده ها برای تشخیص غذا از فواصل دورتر تخصص یافته اند. دهان دارای دو آرواره است، دندانهای کوچک بر روی هر آرواره ردیف شده است. علاوه بر این بر روی زبان هم دندانهای ریزی وجود دارند. این زبان رادولا نامیده می شود. تعداد دندان های موجود در روی آرواره ها و زبان بالغ بر ۲۷۰۰۰ عدد تخمین زده می شود.

۲- گرده: یک قسمت کاملا مشخص پشت سر، که شش حلزون را در بر می گیرد. در برخی گونه ها گرده تمام بخش های بدن را که بیرون از صدف قرار می گیرند در بر می گیرد. در قسمت راست گرده سوراخ تنقسی حلزون قرار دارد، که تحت عنوان pneumostome. شناخته می شود.

۳- پا: عضلانی ترین قسمت بدن حلزون، تامین کننده وسیله تحرک جانور است. حلزون به وسیله این اندام بر روی زمین می خزد. با ترشح موکوس از غدد انتهای شکم، تحرک حلزون بر روی زمین تسهیل می شود. این ترشحات کل بدن حیوان را می پوشانند و به حفظ رطوبت بدن و جلوگیری از اتلاف آب کمک می کنند.

۴- بخش دم: پشت گرده قرار دارد و اغلب به وسیله شکافها مشخص می شود. کمابیش واجد یک برآمدگی پشتی-میانی است.

آب وهوای معتدل و مرطوب استان های شمالی ایران، شرایط را برای فعالیت این جانوران در تمام طول سال فراهم می آورد. به علت معتدل بودن هوا در طول زمستان خسارت و فعالیت این موجودات در تمام سال و بر روی محصولات مختلف گزارش شده است.

اطلاعات اضافی درباره این طرح جابربن حیان چهارم دبستان دفع حلزون ها از باغچه؟:
این پروژه به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word)  می باشند.

طرح جابربن حیان چیست؟
انواع پروژه های علمی طرح جابربن حیان در پنج زمینه اجرا می شود که جزئیات ، روش و نمونه بهترین تزیین این طرح های آموزش و پرورش در مدارس را در ادامه این مطلب و بقیه آن ها در دسته بندی طرح جابربن حیان می توانید ببینید.

لینک دانلود:

طرح جابربن حیان چهارم دبستان دفع حلزونها از باغچه

 

طرح جابربن حیان چهارم دبستان دفع حلزونها از باغچه