نمونه طرح جابر پنجم ابتدایی خشکسالی و اثرات آن

دانلود نمونه طرح جابر پنجم ابتدایی خشکسالی و اثرات آن

این مجموعه شامل:

پوستر های طرح جابربن حیان در مورد    خشکسالی ها و اثرات آنها
تابلوی نمایش طرح جابربن حیان  در مورد    خشکسالی ها و اثرات آنها
عکس جابربن حیان در مورد    خشکسالی ها و اثرات آنها
مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان    خشکسالی ها و اثرات آنها
این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.
قسمتی ازین مجموعه
 

خشکسالی کشاورزی :

از دیدگاه کشاورزی زمانی که رطوبت خاک از نیاز واقعی محصول کمتر باشد و منجر به خسارت در محصول شود خشکسالی اتفاق افتاده است.

چون در محاسبه نیاز آبی گیاهان مشخص شده که نیاز آبی آنها باهم متفاوت است بنابراین مفهوم خشکسالی از دیدگاه کشاورزی برای محصولات مختلف یکسان نمی باشد. خشکسالی کشاورزی معمولاً بعد از خشکسالی هواشناسی وقبل از خشکسالی هیدرولوژیک اتفاق می افتد وکشاورزی معمولااولین بخش اقتصادی است که تحت تأثیر خشکسالی قرار میگیرد.

خشکسالی کشاورزی اثرات ویژگیهای مختلف هواشناسی یا هیدرولوژیکی خشکسالی را به این پدیده کشاورزی بویژه کمبود بارش ، اختلاف بین تبخیر و تعرق واقعی و پتانسیل ، کمبود رطوبت خاک، افت سطح آب زیرزمینی یا مخزن و … مرتبط می سازد . نیاز آبی گیاه بستگی به شرایط جوی غالب ، خصوصیات زیستی گیاه خاص ، مرحله رشد آن و خصوصیات فیزیکی و بیولوژیکی خاک دارد .

علایم و نشانه های خشکسالی:

بر اساس آمار و اطلاعات گرفته شده از اداره هواشناسی شهرستان، کاهش بارندگی، افزایش متوسط دمای روزانه و کاهش تعداد روزهای یخبندان در دوره ی ۴۰ ساله اخیر به خوبی گویای وقوع خشکسالی شدید در این شهرستان می باشد.

 

اطلاعات اضافی درباره این پروژه جابربن حیان در مدارس ابتدایی:
این پروژه به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word)  می باشند.

لینک دانلود:

نمونه طرح جابر پنجم ابتدایی خشکسالی و اثرات آن

 

نمونه طرح جابر پنجم ابتدایی خشکسالی و اثرات آن